top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat

פוסט 11 - נזרת

המילה קורונה כבר יוצאת לנו מהאף. ימים ולילות אנו שומעים מילה זו שמלווה אותנו בצמרמורת, בחרדות, בחוסר בהירות לגבי העתיד ועוד מיני תהיות.


הקומיקאי אסף אשתר, באחת התכניות בה צפיתי בטלוויזיה, הציע להחליף את השם ל-נזרת. הסביר שקורונה זה כתר, נזר מילה נרדפת לכתר. נזר מזכיר את המילה נזיר המסתגף ומתבודד, וכך הפנמתי שם זה וכשמשוחחת עם אנשים סביבי, איני אומרת קורונה (די, די, די) אלא נזרת. אותה גברת בשינוי אדרת.


כשפתחתי את הבלוג בהתלהבות, סיפרתי על דרכי מביתי לכאן. התחלתי לספר על חוויותיי ומדוע המקום הזה הוא האידאלי לאנשים בגיל מתקדם לשהות בו.

לפתע נפלה עלינו הנזרת, כל צורת החיים השתנתה. כאילו ונכנסנו לפסק זמן שבדרך כלל נפסק, אך עם כל הציפיות אין אנו יכולים לחזור למשחק החיים לפני שצרה זו מתאדה ונעלמת.


לא אלאה את הקורא בשיתוף של רגשות שליליים. אנסה להכניס קצת אור וחיוביות, לפחות במתרחש אצלנו בדיור המוגן.

נכון, גם פה ישנן מדי יום הנחיות מחמירות כדי שחס וחלילה לנזרת לא יתחשק לבקר אותנו.


המנהל וחברי הצוות יוצאים מגדרם כדי לגרום לנו לא להיכנס לחרדות ודיכאון. אמנם כל דייר אוכל את ארוחותיו בחדרו, מול הטלוויזיה, אך מדי פעם יוצאים אנו להתאוורר בלובי, בכיף קפה כמו שאנחנו קוראים למקום שבדרך כלל אחרי הצהריים שותים קפה ובולסים עוגות.

קפה, מיצים ועוגות מוגשים בשפע בלתי יאומן, כדי להמתיק את חיינו. מאוד מקפידים לנהוג לפי הנחיות שלא לשבת בצפיפות.


היום בשהותי בחדרי שמעתי מעבר לדלת מוסיקה. נקישה בדלת ומנהלת השיווק הוציאה אותי מחדרי ונדהמתי לראות את העובדת הסוציאלית, האחות הראשית, גברת שעל אקורדיון מנגנת ומנהל אחזקה מצלם. הם הסתובבות בכל המסדרונות. הוציאו דיירים מדירותיהם וכולם רקדו בעליצות וחיוכים וזאת כדי להמתיק את גלולת הנזרת.


לכל דייר כרגע חולק זר פרחים לחדרו - מחמם את הלב.


הונחתה הנחיה מדהימה. ביום ראשון. יבואו זמרים עם כלי נגינה. מדריכה להתעמלות תעביר שיעורים וכל זאת, ניחוש אחד, לא בתוך הדיור המוגן, אלא מעבר לחלונות המקיפים את הבניינים והדיירים יוכלו להאזין להם בנחת. מאוד דומה למה שקורה באיטליה שאנשים הספונים בביתם יוצאים למרפסות ומזמרים כדי להרים אחד לשני את המורל הירוד.


כותבת מילים אלו בהתרגשות, מלאת סיפוק מתחושות שאני מוגנת ומתפנקת. חשבתי לעצמי לו הייתי ספונה בביתי הקודם, לבד, איני יודעת כיצד הייתי עומדת במצב זה.


ציטוט:

האדם הוא פרי מחשבותיו - תחשוב טוב - יהיה טוב.


בפוסט זה, זה המקום להודות שוב להנהלה ולכל העובדים על עבודת הקודש שהם עושים עבורנו.

127 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page