top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEfrat

פוסט מספר 58 - חיבור בין דיירים







בנוסף לכל הפעילויות המתרחשות בדיור שלנו, כמו שסיפרתי בעבר:

הרצאות, סרטים, מופעים, חוגי אומנות, כושר, פאב, טיולים, משחקי חברה, סדנאות בנושאים שונים, חשתי כי כל אלה עדיין אינם מספיקים לשעות הערב (בית קפה חיצוני בבנייה וייתן ערך מוסף לדיור), הצעתי כי חפצה אני לעניין דיירים בקבוצות קטנות לשיחות חברתיות לאחר השעה 19:00. ההיענות מילאה את ציפיותיי, לא במלואן, כי רוצה עוד ועוד קבוצות. בינתיים 3 קבוצות. כאשר שמעתי בסוף כל מפגש, מאוד נהנינו מתי המפגש הבא, הבנתי, איך אומרים – יש תמורה בעד האגרה.


אנו מתאספים באולם צוותא, אולם קטן ואינטימי ומאוד נעים לשהות בו.

מדי שבוע לאחר תחקירים, אלו נושאים יכולים לעניין את חברי הקבוצה, והבנתי כי נושאים הקשורים למסכת חייהם בעבר וגם בהווה. בעתיד עדיין איננו דנים כי הנושא הוא פה אחד – בריאות.

הנושאים בהם דנו הם:

שינויים בחיינו,

מעשים טובים שעשינו למען או שעשו עבורנו

אינטליגנציה לסוגיה, הן רגשית, הן יצירתית, הן השכלתית וכו'

נתינת מתנות וקבלתן

שכנות טובה או שלא

ועוד.


יש לנו 4 מגדלים וכאשר מתאספים דיירים מכל המגדלים זה יוצר חיבור שהשתתפות בקבוצות מגביר אותו. לא משנה הגיל. איך אומרים, הגיל הוא רק מספר.


באמתחתי רעיון שישדרג את החיבורים, זה עדיין בחיתולי הביצוע ומאוד מקווה שיגיע בקרוב לידי יישום.


מנסה ליישם גם חיבור אחד על אחד או אחת על אחת שזה אומר:

בזמנו השתתפתי באוניברסיטת בר-אילן בקורס כתיבת זיכרונות, פה מצאתי כר נרחב של דיירים אשר לא משאירים לנכדים ולנינים את תולדות חייהם. היום הנושא הזה נמצא במסגרת הלימודים והתלמידים מתבקשים לתחקר את המשפחות ולדלות מתוך הישיבה עמם סיפורי חיים מדהימים ומעניינים.


אני בתחילת הדרך, ישבתי עם דיירת והתחילה לספר לי את תולדות חייה מיום בו נולדה. היא מספרת, אני כותבת, לאחר מכן אדפיס ואעשה לה חוברת נחמדה כדי שתשאיר מזכרת לצאצאים העתידיים.


השורה התחתונה של כל הנאמר לעיל מורכבת מהמילים: אחרים נהנים ואני נהנית עמם.









23 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page